عکاسی = رنگ  و خطوط زیبا
عکاسی = رنگ  و خطوط زیبا

عکاسی = رنگ و خطوط زیبا

خودکشی یک جاسوس در زندان اوین و متهم شدن بازجویان پرونده


در پی دستگیری کاووس سیدامامی به اتهام جاسوسی و خودکشی وی در زندان اوین، این اتفاق پیامدهای زیادی در رسانه های داخلی و خارجی به همراه داشته است.

شایان ذکر است پس از خودکشی وی در سلول محل نگهداری‌اش جزییاتی از پرونده و مرگش افشا شده است.
جریانات ضدانقلاب به شدت تلاش کردند تا خودکشی این متهم را جنایت قلمداد کنند اما اطلاعات موجود از پرونده وی حکایت از آن داشت که این فرد دو همفته قبل از اعلام دستگیری از سوی دادستان تهران بازداشت شده و در جریان بازجویی‌ها به انتقال حجم زیادی از اطلاعات محرمانه به سرویس‌های جاسوسی خارجی اعتراف کرده است.
همچنین مشخص شد که این فرد در مواجهه با بازجویان پرونده از بالا بودن حجم اطلاعات بازجویان از پرونده‌اش شوک‌زده مبهوت‌ شده و در لحظاتی دور از چشم مامورین زندان دست به خودکشی زده است.
در این رابطه جعفری دولت‌آبادی؛ دادستان تهران در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در مصاحبه با رسانه‌ها به اتهام سیدامامی در خصوص جاسوسی اذعان کرد و گفت این فرد در زندان دست به خودکشی زده و خود را به دار آویخته است.

  

ملاحظه: متهم اطلاعاتی را از حوزه آب و منابع آبی ایران به مؤسسات وابسته به سیا و MI6 انتقال می‌داده اما در ظاهر به گونه ای رفتار می کرده که ارتباطش با سرویسهای جاسوسی بیگانه که ظاهرا با اسناد غیرقابل انکار ثابت شده، باعث تعجب دانشجویانش در دانشگاه امام صادق(ع) شده است.

از سوی دیگر شایعات زیادی در مورد خودکشی وی در زندان و اینکه وی به قتل رسیده! مطرح شده و بعضی از نمایندگان در آن نیز خدشه کرده اند؛ در این خصوص «آقای امیرآبادی» عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت:
– با توجه به اظهارنظر عجولانه برخی از نمایندگان مردم درمورد خودکشی کاووس سیدامامی برخلاف رویه موجود که پرونده وقتی در دادسرا به نتیجه می‌رسید اطلاعات آن اعلام می‌شود، تعدادی از نمایندگان از سه فراکسیون مجلس به هیات رئیسه آمدند و سازمان اطلاعات سپاه پیشنهاد داد که فیلم زمان خودکشی سیدامامی در زندان را به نمایندگان نشان دهند.
– آنچه که در این فیلم پخش شد این بود که کاووس سیدامامی با حالت کاملا مضطرب بود و بعد از چند بار قدم زدن در سلول پیراهن خود را بیرون آورد و پس از اینکه پیراهن خود را به حالت طناب دور گردن خود بست و آن را چند بار گره زد و کشید.
– پس از آن کاووس سید امامی به داخل سرویس بهداشتی می‌رود اگر چه زمان ورود او به این بخش در فیلم مشخص است اما از آنجایی که طبق قوانین زندان‌ها در داخل سرویس‌های بهداشتی دوربین کار گذاشته نمی‌شود اقداماتی که در این مکان وی مرتکب شده در فیلم نیست.
– سیدامامی مجدد از سرویس بهداشتی خارج می‌شود و وسیله‌ای را که در دست داشت چند بار به طرف سقف پرتاب می‌کند تا شاید لامپ یا دوربین را بشکند و فیلمش برداشته نشود.
– سپس به داخل سرویس بهداشتی رفته (که آنجا دوربینی وجود ندارد) و خود را حلق‌آویز می‌کند.
– طبق گفته مامورین پرونده، این موضوع دارای ابعاد مختلف و پیچیده‌ای است و افرادی که در ارتباط با این پرونده دستگیر شده‌اند، به ارتباط با سرویس‌های جاسوسی خارج از کشور اعتراف و عنوان کرده‌اند که به واسطه پروژه‌های زیست محیطی در کنار مناطق حساس و حیاتی کشور رفت‌وآمدها را رصد کرده و زیر نظر داشته و با برخی محیط‌ بانان در این رابطه ارتباطاتی را برقرار کرده اند.
– موضوع کماکان درحال پیگیری است.

در رابطه با خودکشی جاسوس فوق که در حال حاضر، تبدیل به شانتاژ رسانه ای دشمن شده، بایستی متذکر شد که وضعیت متهم یادشده و امثال وی، به قدری برای سرویس های جاسوسی مهم است که بنگاه های تبلیغی بیگانه حداکثر تلاش شان را (در حاشیه سازی و شایعه پراکنی) می کنند تا بجای رسیدگی به اتهامات وارده به جاسوس یادشده و همدستانش، نیروهای امنیتی مسئول پرونده (اطلاعات سپاه) در تنگنا قرار گرفته و در افکار عمومی متهم نشان داده شوند، در حالی که این نیروهای امنیتی و اطلاعاتی هستند که می توانند با عناصر خودفروخته و عامل بیگانه (نفوذی) برخورد کرده و آنها را شناسایی و دستگیر نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.