عکاسی = رنگ  و خطوط زیبا
عکاسی = رنگ  و خطوط زیبا

عکاسی = رنگ و خطوط زیبا

ارتش مختصات تقریبی محل سقوط هواپیمایATR را در اختیار ستاد بحران گذاشت

امیر سرتیپ شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران با همکاری کشور روسیه محل تقریبی سقوط هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان را در اختیار ستاد بحران کشور گذاشت. وی افزود: با تلاش دفتر وابسته نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کشور روسیه و با همکاری مقامات دفاعی این کشور و نیز وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سازمان هواپیمایی کشوری؛ از طریق انجام یک کار اطلاعاتی و فنی دقیق، ضمن مشخص کردن طول و عرض جغرافیایی تقریبی محل سقوط هواپیمای ATR ، نقشه و عکس های هوایی مربوط به این محل در اختیار سازمان هواپیمایی و ستاد بحران کشور قرار گرفت. سرتیپ دوم تقی خانی خاطر نشان کرد: به دستور فرمانده کل ارتش در حال حاضر جانشین نیروی زمینی و فرمانده هوانیروز ارتش با دو فروند بالگرد و چند تیم نیروی مخصوص و اساتید کمیته تکاور شیراز در منطقه حضور دارند تا همکاری های لازم را با ستاد بحران انجام دهند

 

شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تسلیت باد

بازگرداندن فدک به فرزندان حضرت فاطمه علیها السلام

اقدام بزرگ دیگری که عمر بن عبد العزیز در جهت رفع ظلم از ساحت خاندان پیامبر علیه السلام به عمل آورد ، بازگرداندن فدک به فرزندان حضرت فاطمه علیهاالسلام- دختر گرامی پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله وسلم بود .

فدک در تاریخ اسلام داستان تلخ و پرماجرایی دارد که جای بحث آن در اینجا نیست ، اما بطور اجمال ، سیر تاریخی از این قرار است که پیامبر ، آن را در زمان حیات خود به دخترش فاطمه علیها السلام بخشید و پس از رحلت پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله وسلم ابوبکر ، به زور آن را از فاطمه زهرا گرفت و جزء اموال دولتی اعلام کرد و از آن زمان به وسیله خلفای وقت ، دست به دستن می گشت تا آنکه معاویه در زمان حکومت خود ، ان را به مروان بخشید ، مروان نیز به پسرش ((عبدالعزیز )) اهداء کرد ، پس از مرگ عبدالعزیز فدک به فرزندش عمر بن عبدالعزیز منتقل گردید . عمر بن عبدالعزیز ، آن را به فرزندان حضرت فاطمه تحویل داد و گفت : فدک مال آنها است و بنی امیه حقی در آن ندارند . ولی متاسفانه پس از مرگ او ، یزید بن عبدالملک به خلافت رسید ، مجدد فدک را از سادات فاطمی پس گرفت و تیول بنی امیه قرار داد !.

((صدوق )) در کتاب ((الخصال )) نقل می کند که عمر بن عبدالعزیز فدک را در جریان سفر به مدینه در دیداری با حضرت باقر علیه السلام داشت ، به او مسترد کرد .

گویا با توجه به این گونه خدمات عمر در رفع برخی مظالم از خاندان پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم بود که امام باقر علیه السلام می فرمود : ((عمر بن عبدالعزیز نجیب دودمان بنی امیه است ......)).

حکومت عمر بن عبدالعزیز ، در حدود دو سال ، طول کشید . گفته اند بنی امیه او را مسموم کردند و به هلاکت رساندند .

گردآورنده : شهید مصطفی مرتضایی

همرزمان حسین علیه‌السلام | سلاح اشک

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: چرا مسئله‌‌ى گریه‌‌ى حساب‌شده، گریه‌‌ى درازمدّت و طولانى در خاندان پیامبر اتّفاق افتاد؟ گریه‌ی حضرت زهرا (علیهاالسّلام)، گریه‌ای حساب‌شده و طولانی‌مدت بود. دختر پیغمبر (صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله) به یک شکل خاصّی گریه کرده و وضع را به گونه‌ای فراهم آورده که رقبا و مخالفین از آن گریه احساس خطر کردند. گریه‌ی دیگر، گریه‌‌ى امام سجّاد (علیه‌السّلام) است که چهل سال به هر مناسبتى براى حسین‌بن‌على (علیهماالسّلام) گریه کرده... گریه‌‌ى سوّم هم گریه‌‌اى است که امام باقر (علیه‌السّلام) بسى حساب‌شده و دقیق معیّن و مقرّر کرد. خب، شیعیان ملتفتند؛ خاندان پیغمبر (صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله) اهل گریه و زارى و ندبه و نوحه نیست. گفتار هفتم، کتاب همرزمان حسین علیهم‌السلام.

پرسپولیس ۳-۰ نسف قرشی؛ شروع طوفانی سرخ‌ها در آسیا

پرسپولیس-3-0-نسف-قرشی؛-شروع-طوفانی-سرخها-در-آسیا

وبسایت رسمی برنامه نود - پرسپولیس در اولین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا با پیروزی سه بر صفر مقابل نسف قرشی برد خوبی کسب کرد و چراغ اول را به خوبی روشن کرد.

به گزارش وب سایت نود،  پرسپولیس با ترکیب علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده، محمد انصاری، صادق محرمی، حسین ماهینی، محسن ربیع خواه، فرشاد احمدزاده، وحید امیری، گادوین منشا و علی علیپور به میدان رفت.

پرسپولیس که پس از مدتها فرصت بازی در استادیوم آزادی را در آسیا پیدا کرده بود، با یک نمایش درخشان و به لطف گلهای علیپور (دو بار) و منشا توانست با نتیجه سه بر صفر مقابل نسف قرشی پیروز شود تا هم برد پرگلی کسب کند و هم با کلین شیت بیرانوند با روحیه ای مضاعف آماده ادامه مسابقات شود.

  ادامه مطلب ...

خودکشی یک جاسوس در زندان اوین و متهم شدن بازجویان پرونده


در پی دستگیری کاووس سیدامامی به اتهام جاسوسی و خودکشی وی در زندان اوین، این اتفاق پیامدهای زیادی در رسانه های داخلی و خارجی به همراه داشته است.

شایان ذکر است پس از خودکشی وی در سلول محل نگهداری‌اش جزییاتی از پرونده و مرگش افشا شده است.
جریانات ضدانقلاب به شدت تلاش کردند تا خودکشی این متهم را جنایت قلمداد کنند اما اطلاعات موجود از پرونده وی حکایت از آن داشت که این فرد دو همفته قبل از اعلام دستگیری از سوی دادستان تهران بازداشت شده و در جریان بازجویی‌ها به انتقال حجم زیادی از اطلاعات محرمانه به سرویس‌های جاسوسی خارجی اعتراف کرده است.
همچنین مشخص شد که این فرد در مواجهه با بازجویان پرونده از بالا بودن حجم اطلاعات بازجویان از پرونده‌اش شوک‌زده مبهوت‌ شده و در لحظاتی دور از چشم مامورین زندان دست به خودکشی زده است.
در این رابطه جعفری دولت‌آبادی؛ دادستان تهران در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در مصاحبه با رسانه‌ها به اتهام سیدامامی در خصوص جاسوسی اذعان کرد و گفت این فرد در زندان دست به خودکشی زده و خود را به دار آویخته است.

 

ادامه مطلب ...