عکاسی = رنگ  و خطوط زیبا
عکاسی = رنگ  و خطوط زیبا

عکاسی = رنگ و خطوط زیبا

خانمِ «سرشکنجه‌گر» در بالاترین مقام اطلاعاتی آمریکا/ رئیس جدید "سیا" کیست؟ +تصاویر

روز سه‌شنبه (۲۲ اسفند) رسانه‌های آمریکا خبر برکناری «رکس تیلرسون» وزیر خارجه امریکا را، بعد از ماه‌ها چالش و جدل میان او و رییس جمهور آمریکا، منتشر کردند. همزمان از واشینگتن خبر رسیده که «مایک پومپئو»، رییس کنونی سیا، گزینه ترامپ برای جایگزینی تیلرسن است. اما خبر مهم دیگر این که، ترامپ اعلام کرده با رفتن پومپیو از سیا، یک زن را به نام «جینا هاسپل» (قائم مقام کنونی پومپیو در سیا) به عنوان رییس سیا منصوب می کند. از این رو، در گزارش پیش رو، نگاهی به سوابق اولین زنی می اندازیم که به بالاترین مقام اطلاعاتی در تاریخ ایالات متحده رسیده است.

رکس تیلرسون
مایک پومپیو
جینا هاسپل
 

جشن چهارشنبه سوری را با آموزه های اخلاقی برگزار کنیم



صدیقه ببران در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، مراسم چهارشنبه سوری را یک سنت دیرینه پیشینیان مردم ایران دانست و اظهار داشت: این سنتی است که از گذشته تاکنون نسل به نسل گشته و امروز رویه خاص خود را دنبال می کند، هرچند به شیوه ها و روش های غیر از آن چیزی که در گذشته بوده رسیده، اما هرگز برگزاری این شب فراموش نشده و همواره این سنت دیرینه پابرجاست.


وی ادامه داد: آنچه خروجی این شب به یادماندنی را برای همگان تداعی می کند این است که مردم ایران و اکثر خانواده ها در واقع با برگزاری چهارشنبه سوری به استقبال بهار می روند.


این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: همانگونه که در گفتار و تکرار گویش ها در این شب پیداست به عنوان مثال «زردی من از تو و سرخی تو از من» یعنی بدیها را در آتش ریخته و خوبیها را همراه با سلامتی، نشاط و همدلی را برای سال جدید به ارمغان می آورند.

  ادامه مطلب ...

اردوغان خواستار دخالت ناتو در سوریه شد

اردوغان خواستار دخالت ناتو در سوریه شد

 به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه خطاب به اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت شما ما را به افغانستان و سومالی و بالکان فراخواندید و ما پاسخ مثبت دادیم اما اکنون که خواهان ورود شما به سوریه هستیم، نمی آیید.

وی همچنین تاکید کرد بعد از عفرین به سوی منبج، عین العرب، تل ابیض و قامشلی خواهیم رفت.

انتهای پیام/

بوسه‌ی رهبر انقلاب بر لباس خادمی شهید

شب گذشته؛ بوسه‌ی رهبر انقلاب بر لباس خادمی شهیدمحمدحسین حدادیان؛

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی شب گذشته ۱۵اسفندماه در منزل شهید محمدحسین حدادیان -از شهدای اغتشاشات اخیر تهران- حضور یافتند.
شهید محمدحسین حدادیان بسیجی جوانی بود که روز ۳۰ بهمن امسال در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها به دست اغتشاشگران در خیابان پاسداران تهران به شهادت رسید.این بسیجی شهید از خادمان یکی از هیأت‌های عزاداری تهران بود.

برای مشاهده عکسهای بیشتر به لینک زیر اینجا کلیک کنید

تشدیدفشارهای داخلی و بین المللی در راستای تحمیل مذاکرات موشکی (برجام موشکی)


در رابطه با اینکه آیا برجام موشکی آغاز شده یا خیر؛ اخیراً یک اندیشکده بریتانیایی در گزارشی به تحلیل ویژگی‌های موشک‌های ایران پرداخته و به مقامات واشنگتن توصیه کرده به دنبال حذف کامل توان موشکی ایران نباشد، زیرا این «یک هدفِ دست‌نیافتنی» است. این اندیشکده به مقامات واشنگتن توصیه کرده، موشک‌های کوتاه‌برد و سامانه‌ پرتاب فضایی ایران را به رسمیت بشناسند (با این شرط که فرآیند تولید آن شفاف یعنی قابل بازرسی شود) و فشار بیاورند تا بقیه برنامه موشکی را تعطیل کند!

  ادامه مطلب ...