عکاسی = رنگ  و خطوط زیبا
عکاسی = رنگ  و خطوط زیبا

عکاسی = رنگ و خطوط زیبا

نقد فیلم زرد | پیچیدگی غیر ضرور داستانکهای پی در پی

شناسنامه فیلم زرد

نویسنده و کارگردان:مصطفی تقی‌زاده، تهیه‌کننده: کامران مجیدی،بازیگران:بهرام رادان،ساره بیات،مهرداد صدیقیان،بهاره کیان‌افشار،شهرام حقیقت‌ دوست موسیقی: مسعود سخاوت‌دوست،فیلم‌بردار:مسعود سلامی،تدوین:سجاد پهلوان‌زاده،توزیع‌کننده:فیلمیران،تاریخ‌ انتشار:۱۲ مهر ۱۳۹۶،مدت زمان:۹۰ دقیقه،فروش گیشه ۴٬۸۴۴٬۶۶۳٬۰۰۰ تومان

داستان فیلم زرد:

نهال و همسرش حامد عضو یک گروه علمی‌جوان هستند که برای اختراعشان به ایتالیا دعوت شده اند.در آخرین روزهای قبل از سفر بر اثر یک حادثه بیماری حامد اوج می‌گیرد و حادثه پشت حادثه سفر این گروه را با بحران مواجه می‌کند…

نقد فیلم زرد:

فیلم «زرد» درونمایه ی پیچیده ای دارد. اگر فداکاری را درونمایه ی اصلی داستان فرض نماییم درونمایه‌های فرعی پررنگی پیرامون آن را گرفته اند که با درونمایه ی اصلی تنه به تنه می‌زند. این موضوع علاوه بر آنکه به پیچیدگی داستان می‌افزاید، به ذهن مخاطب تلنگرهای پی در پی ای می‌زند که تعدد آنها بر عصبی شدن مخاطب می‌انجامد.

بیشتر بخوانید

www.mostafashahbazi.ir

رهبر انقلاب به جای توجیه شکاف مردم و حکومت، نوید تغییر دادند

واکنش عماد افروغ به سخنان مهم رهبری در دانشگاه امام حسین(ع):

رهبر انقلاب به جای توجیه شکاف مردم و حکومت، نوید تغییر دادند

تهران-ایرنا- یک جامعه شناس با اشاره به اینکه در ایران همه چیز دست به دست هم داده تا روز به روز شکاف مردم و نظام بیشتر شود، تاکید کرد: مردم عمل می خواهند، سال هاست عمل از این کشور رخت بربسته است.

«انسجام ملی و جلوگیری از توطئه دشمن برای ایجاد شکاف بین مردم و مسئولین»، فراخوان مهم رهبر انقلاب اسلامی در شرایط فعلی کشور است. ایشان در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) اظهار کردند: «این فشارهای اقتصادی را وارد می‌کنند تا ملت را از نظام جدا کنند؛ اما ما پیوندمان را با ملت بیشتر و انسجام دشمن‌شکن خود را حفظ خواهیم کرد».

حالا با این خطابه رهبری نگرانی از فاصله مردم با مسئولین، تنها یک نقد سیاسی نیست؛ بلکه یک خواسته جدی است که برای حل مشکلات کشور مسئولان نظام در هر سطحی باید آن را بشنوند.

عماد افروغ جامعه شناس و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هفتم در این باره معتقد است که این شکاف به لحاظ اجتماعی برای ما بار منفی دارد و به یک محرومیت نسبی می انجامد و منجر به قیام می شود. او می گوید بخشی از اتفاقات کنونی کشور ناشی از بی اعتمادی و کم رنگ شدن سرمایه اجتماعی است. افروغ در مصاحبه ای که با ایرنا انجام داده تأکید می کند ظرفی که ما در آن حکومت می کنیم ما را به نتیجه نمی رساند، چرا که ظرف تمرکزگرایی است. در ادامه مشروح این گفت وگو را می خوانید:

** شکاف مسئولان و مردم روزبه روز بیشتر شده
  ادامه مطلب ...

کواکبیان: با وضعیت فعلی افتخار نمی‌کنیم که از دولت حمایت کردیم

کواکبیانبا وضعیت فعلی افتخار نمی‌کنیم که از دولت حمایت کردیم/ رئیس جمهور و وزرا باید گزارش عملکرد خود را در خانه ملت ارائه دهند مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۵ تیر) و در موافقت با اصلاح آئین‌نامه داخلی مجلس مبنی‌بر ضرورت حضور رئیس جمهور و وزرا در مجلس برای ارائه گزارش عملکرد سالیانه، اظهار کرد: همه در سطح جامعه حضور دارید و در جریان مشکلات اقتصادی در بازارهایی، چون خودرو و مسکن و افزایش بی‌رویه نرخ سکه و ارز هستید.

بیشتر بخوانید

www.mostafashahbazi.ir

مجلس در مواردی مثل مبارزه با تروریسم وپولشویی مستقلا قانون بگذارد

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار رئیس، نمایندگان و جمعی از کارکنان مجلس شورای اسلامی:

رهبر معظم انقلاب

دیدار رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی

دیدار رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان و کارکنان قوه مقننه

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار رئیس و نمایندگان و جمعی از کارکنان مجلس شورای اسلامی، مجلس را رکن رکین نظام و به فرموده امام راحل، عصاره فضائل یعنی جوهره برترین خصوصیات ملت خواندند و افزودند: نمایندگان در قانونگذاری و عمل به وظایف اساسی خود مسائل مهمی همچون «اولویت‌های کشور، رفع مشکلات مردم بویژه طبقات ضعیف و متوسط، تأثیرناپذیری از دیدگاههای غربی، انقلابی‌گری و پرهیز از اشرافی‌گری» را مورد توجه کامل قرار دهند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در ابتدای سخنانشان خدمت خالصانه به مردم را برترین عبادات دانستند و گفتند: همه اقدامات، رفتار و گفتار نمایندگان اگر برای خدا و در راه رضای او باشد، خدمت واقعی و موجب تقرب به پروردگار است.

بیشتر بخوانید

www.mostafashahbazi.ir