عکاسی = رنگ  و خطوط زیبا
عکاسی = رنگ  و خطوط زیبا

عکاسی = رنگ و خطوط زیبا

مهارت نوآوری نیروی هوایی ایران قابل ستایش است

 ایران در زمان تحریم‌ها موفق شد خود را به عنوان یک قدرت برتر نظامی به جهان معرفی کند، این کشور پس از لغو تحریم‌ها ظرفیت تبدیل شدن به یک ابرقدرت نظامی را دارد.

  
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ همزمان با برگزاری نمایشگاه هوایی دبی، سایت دفاعی عین آنلاین نوشت: ایران در 35 سال گذشته تحت شدیدترین تحریم‌های اقتصادی قرار داشت و حتی برای حفظ و نگهداری تجهیزات آمریکایی که در دوران سلطنت محمدرضا پهلوی خریداری شده بود نیز با مشکلات جدی روبرو شد. ایران توانست با وجود این تحریم‌های محدودکننده، ایران توانست تسلیحات و تجهیزات قدیمی را نگهداری و به روزرسانی کند و از همه مهمتر خود به یک سازنده و ابداع‌کننده تسلیحات دفاعی روز دنیا تبدیل شود. 
 
این پایگاه خبری در ادامه نوشت: ایران به دلیل نوآوری‌ها و به روزرسانی‌های اعمال شده در نیروی هوایی قابل تحسین و تمجید است. با امضای توافق هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی، انتظار می‌رود تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور لغو و اموال بلوکه شده ایران در سراسر جهان آزاد شوند. ایران با پس گرفتن 150 میلیارد دلار از دارایی‌های خود می‌تواند سامانه دفاعی خود را تقویت کند و تسلیحات روز جهان را در اختیار نیروی هوایی، زمینی و دریایی قرار دهد. 
 
نیروی هوایی ایران از سال 1979 (1358) همزمان با استقرار حکومت جمهوری اسلامی مورد تحریم اقتصادی قرار گرفت و شرکت‌هایی که پیش از این تسلیحات به ایران فروخته بودند، از تامین قطعات یدکی و تعمیر تجهیزات فروخته شده به این کشور سر باز زدند. نیروی هوایی ایران برای چند سال محدود توانست قطعات مورد نیاز خود را از یک شرکت خارجی مستقر در لندن تهیه کند؛ اما طولی نکشید که این فعالیت غیرقانونی تشخیص داده شد و نیروهای امنیتی جلوی انتقال تجهیزات نظامی به ایران را گرفتند. پس از آن بود که ایران در مسیر خودکفایی قدم برداشت و توانست نیازهای دفاعی کشور را تامین کند. نیروی هوایی ایران 40 فروند جت جنگی "تامکتس" و 60 فروند جنگنده فانتوم F-4D/E در اختیار دارد. تعدادیهواپیمای جنگی "نورث روپ" نیز در اختیار نیروی هوایی ایران است که همگی بیش از 30 سال دارند؛ اما کارشناسان ایرانی توانستند دانش تعمیر و به روز رسانی این جنگنده‌ها را بومی کنند و برای استفاده از آنها مشکلی ندارند. 
 
نیروی هوایی ایران در سال‌های گذشته چند فروند جنگنده از روسیه و چین خریداری کرد و اجازه نداد تحریم‌های غرب تاثیری بر به روزرسانی ناوگان دفاع هوایی این کشور داشته باشد. در این میان طراحی و ساخت موشک‌های دوربرد بالستیک بوسیله کارشناسان زبده نیروی هوایی ایران به شدت موجب نگرانی رژیم صهیونیستی و آمریکا شده است. ایران در ساخت موشک‌ها به چنان توانمندی رسیده است که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی چندی پیش اذعان کرد توان نظامی ایران با اسرائیل برابری می‌کند. یادآور می‌شود رژیم صهیونیستی در تمام سال‌هایی که ایران تحت تحریم‌های اقتصادی بود، از آمریکا پیشرفته‌ترین تجهیزان جنگی را دریافت می‌کرد. 
 
در پایان این گزارش آمده است: ایران در زمان تحریم‌ها موفق شد خود را به عنوان یک قدرت برتر نظامی به جهان معرفی کند، این کشور پس از لغو تحریم‌ها ظرفیت تبدیل شدن به یک ابرقدرت نظامی را دارد.

نظرات 1 + ارسال نظر
ذاکر سه‌شنبه 19 آبان 1394 ساعت 08:19 http://ataher.blogsky.com

سلام. از همین ابتدا سعی کنید به روز رسانی را منظم و به صورت روزانه یا یک روز درمیان انجام بدین و نسبت به زیباسازی وب برای جذب مخاطبین اقدام کن از جمله امکانات جانبی و آمار گیر و لینک دوستان و... و همچنین به وب دیگران سرکشی بکن و با آنها لینک شوید(غیر از دوستان خودمون) تا آنها هم شما را در لینکشون بذارن و به این ترتیب بازدیدهاتون بالا میره و مطالبتون توسط مخاطبین بیشتری مطالعه می شه. در ضمن در آخرین پست وب قبلیتون آدرس وب جدیدتونا بنویس تا مخاطبینی که به وب قبلی تون سر می زنند به این وب مراجعه کنند که مخاطبین قبلی خود را از دست ندهی.

ممنون حتما

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.