عکاسی = رنگ  و خطوط زیبا
عکاسی = رنگ  و خطوط زیبا

عکاسی = رنگ و خطوط زیبا

عضو گروهک تروریستی منافقین در مشهد دستگیر شد

منافقین

معاون سیاسی و امنیتی دادستان مرکز خراسان رضوی از دستگیری عضو گروهک منافقین در مشهد خبر داد. عضو گروهک تروریستی منافقین در مشهد دستگیر شد اضی حسن حیدری اظهار کرد: فردی ۳۷ ساله از مدتی قبل به دلیل ارتباط‌های گسترده با عوامل گروهک تروریستی منافقین تحت نظر نیروهای اطلاعاتی خراسان رضوی قرار داشت. وی افزود: این فرد بهایی بوده و قصد دارد با نفوذ و سوءاستفاده از مطالبات به حق کانون‌های صنفی مختلف که مورد حمایت نظام هستند، زمینه‌ را برای فعالیت‌های ضدامنیتی در مشهد فراهم کند.

ادامه مطللب در  سایت http://mostafashahbazi.ir

مرگ عباس عطار در غربت؛ آینه ای از جایگاه هنر معاصر در ایران

عباس عطار

ایران، بخش دیگری از تاریخ معاصر خود را در غربت از دست داد.

سعید برآبادی | مرگ عباس عطار ، عکاس و هنرمندی که سی و هفت سال مداوم نام ایران را با یکی از مهمترین و حرفه ای ترین آژانس‌های عکس بین المللی گره زده بود، آن هم در پاریس، یادآور مرگ‌های بسیاری ست که تاریخ معاصر کشور ما به خود دیده و بخشی از مردم را به سوگ نشانده اما عجیب اینجاست که چرا مدیران امرِ هنر و فرهنگ کشور جز سکوت و کتمان در برابر این فقدان‌ها، ماموریت دیگری برای خود متصور نمی‌شوند.

ادامه مطللب در  سایت http://mostafashahbazi.ir

تحریک افراطیون بودائی علیه مسلمانان در سریلانکا توسط شبکه های فیسبوک و واتساپ


فیسبوک

                   تحریکات فیسبوک علیه مسلمانان

افراطیون بودائی سیلانی در سریلانکا  در ماه گذشته به اقلیت مسلمانان این کشور حمله کرده، مساجد را سوزاندند و حداقل یک نفر را کشتند.

برخی از مقامات سیلانی معتقدند که این شورش ها نتیجه داستان های دروغین منتشر شده در فیسبوک و واتساپ بوده است.

این مقامات معتقدند با وجود هشدارهای دولت و سازمان های غیردولتی فعال در زمینه حقوق بشر در سریلانکا، شرکت فیسبوک نسبت به مسدودسازی اکانت های افراط گرایان و پست های تحریک آمیز آنان نکرده است.

 

ادامه مطلب ...

روز بزرگداشت سعدی

اول اردیبهشت ماه در تقویم ملی ایرانیان همزمان با سالروز تولد شیخ اجل سعدی شیرازی که فرهنگوران او را به‌عنوان استاد سخن می‌شناسند،یادروز سعدی نام گرفته است.
افزون بریک دهه‌است که با مشارکت نهادها و ارگان‌های فرهنگی فارس، سعدی پژوهان و سعدی شناسان هر سال با اجتماع بر تربت استاد سخن سعدی شیرازی با نکوداشت یاداین پیام آور انسانیت به تبیین آرا و اندیشه‌های شیخ اجل می‌پردازند.
برای آنکه بدانیم سعدی کیست؟ جایگاه این شاعر گرانمایه در شعر و ادبیات پارسی کجاست و پرداختن به اندیشه‌های استاد سخن تا چه میزان به عنوان یک نیاز امروزی محسوس است مروری کوتاه بر آنچه درباره افکار و آرا این شاعر گرانمایه بیان شده است می‌کنیم.
بسیاری از دانشوران و سعدی شناسان توجه به آثار واخلاق سعدی و الهام‌گرفتن از شخصیت برجسته‌استادسخن را لازمه و ضرورت زندگی امروزی می‌دانندو معتقدند:
توجه به آثار و اندیشه‌های شیخ اجل موجب بازشناسی فرهنگ غنی‌ایرانی می‌شود.

سعدی,روز بزرگداشت سعدی

  ادامه مطلب ...