عکاسی = رنگ  و خطوط زیبا
عکاسی = رنگ  و خطوط زیبا

عکاسی = رنگ و خطوط زیبا

تصویب قانون کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو)

در جلسه علنی روز چهارشنبه (۹۶/۱۱/۴) مجلس شورای اسلامی بررسی گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد الحاق لایحه دولت ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو) در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت و علی‌رغم مخالفت‌های جدی برخی نمایندگان، وکلای ملت با ۱۳۲ رأی موافق، ۸۰ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۶ نماینده حاضر در مجلس، این لایحه را به تصویب رساندند.

محمدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر یکی از مخالفین لایحه فوق، با اخطار اصول ۱۵۲ و ۱۵۳ قانون اساسی گفت: نظام سلطه از راه های مختلف برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی وارد شده است، یکی از این راه ها برجام بود و راه های بعدی کنوانسیون هایی است که به ایران تحمیل می شود.

وی معتقد بود این لایحه با قاعده نفی سبیل در مخالفت است و راه سلطه بر جمهوری اسلامی ایران را باز می کند که رئیس مجلس شورای اسلامی اخطار وی را وارد ندانست و ماده واحده لایحه را به رای گذاشت. پس از تصویب ماده واحده لایحه در صحن علنی مجلس، حسینعلی حاجی دلیگانی با فریاد بلند نسبت به تصویب این لایحه انتقاد کرد و آن را خیانتی بزرگ عنوان کرد.

  

ملاحظه: قانون الحاق ایران به «کنوامسیون پالرمو» در حالی تصویب شد و ما رسما تعهدات فراوانی درباره آنچه که غربی ها نام آنرا «جرائم سازمان یافته فراملی» می نامند، دادیم که سه سال قبل مرکز پژو هش های مجلس و کمیسیون حقوقی و قضایی، رسما الحاق به آنرا مغایر منافع ایران و در بر دارنده تعهدات متعدد و خلاف موازین و مبانی انقلاب اسلامی دانسته بود لذا باید دید آیا در این سه سال، غرب کنوانسیون را مطابق میل ما اصلاح کرده و یا ما از موازین و مبانی خود عدول کرده ایم!؟

درحال حاضر بطور فطع، همه حرکات جنبش های اسلامی و انقلابی منطقه و جهان، از منظر غربی ها کاملا تروریستی و خطرناک است و هرگونه همراهی و معاضدت آنها، جرم قلمداد می شود و ما تصویب کردیم که این حرف آنها را قبول داریم و تعهد دادیم که همانند آمریکا، انگلیس خبیث، رژیم اشغالگر قدس و رژیم سعودی با تروریسم!! مبارزه کنیم.

آمریکا از سال ۲۰۰۴ حزب الله را متهم به باج گیری از تجار، اخاذی، پولشویی و بالاخره قاچاق بین المللی مواد مخدر کرده و در پی آنست که با این استفاده از تبلیغات، اهرم های بین المللی و ایادی جهانی و منطقه ای خود، اجماعی جهانی علیه آن تشکیل دهد و نیز طبق منطق آنها، زکزاکی مجرم! است، حوثی ها جنایتکارند!، سیدحسن نصرالله خائن! به آرمان نئولیبرالیزم غرب است و ما هم باید با آنها مبارزه کنیم.
شایان ذکر است ادعا شده که ما به صورت مشروط این کنوانسیون پیوسته ایم و از تروریسم تعاریف و شرط های خودمان را داریم!! اما برمبنای کنوانسیون وین(۱۹۶۹)، «حق شرط» این گونه تعریف شده: «حق شرط عبارت است از بیانیه ای یک جانبه که یک کشور تحت هر نام یا هر عبارت در موقع امضا، تصویب، پذیرش، تأیید یا الحاق به یک معاهده صادر می کند و یا به وسیله آن، قصد خود را دایر بر عدم شمول یا تعدیل آثار حقوقی بعضی از مقرّرات معاهده نسبت به خود بیان می دارد.»

 و به موجب همان کنوانسیون، این شرط اولا نباید مخالف با هدف اصلی پیمان باشد و ثانیا باید از سوی سایر کشورها پذیرفته شود یعنی حتی اگر تنها از سوی یک کشور هم مورد پذیرش قرار گیرد، تنها میان آن کشور و کشور واضع حق شرط، رابطه قراردادی در حدود همان حق شرط برقرار می شود و فقط میان آن دو تأثیر متقابل خواهد داشت. لذا انتظار اینکه آمریکا و دیگر نوکرانش، شروط ما را بپذیرند، انتظاری عبث و اصولاً فریب کارانه است.

با توجه به اینکه در شرایط فعلی نیروهای محور مقاومت با حمایت قاطع ایران اسلامی همچنان در منطقه غرب آسیا با اقتدار مشغول تارومار کردن اذناب و ایادی آمریکا و رژیم صهیونیستی می باشد، هدف اصلی از اجبار ایران به پذیرش قراردادهایی همچون پالرمو و FATF از طرف استکبار جهانی و عوامل داخلی آن، مهار محور مقاومت و زمینه‌سازی برای برجام منطقه‌ای و عقب نشینی ایران از منطقه باشد که بایستی دلسوزان نظام و کسانی که دل در گروی انقلاب ناب و گسترش عدالت در جهان دارند، در مقابل این طرح ها اقدام به افشاگری نموده و از شورای نگهبان قاطعانه بخواهند تا از تأیید آن خودداری کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.