عکاسی = رنگ  و خطوط زیبا
عکاسی = رنگ  و خطوط زیبا

عکاسی = رنگ و خطوط زیبا

حقایقی از خلبانی که کودتای معروف به نوژه را لو داد به روایت رهبر انقلاب

درهجدهم تیر۱۳۵۹دولت آمریکا برای پیشبرداهداف شومش درکشورمان باپشتیبانی وحمایت بقایای رژیم دست‌‌ نشانده پهلوی«کودتای نقاب»رابرای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی کرد کودتایی که بعدا به اشتباه به نام کودتای شهید نوژه معروف گردید .اما موضوع چه بوده است؟

           Image result for ‫تصویر سازی برای کودتای نقاب‬‎

  

نقاب

ماجرای کودتایی که قرار بود در پایگاه شهید نوژه همدان صورت گیرد را ترتیب دادند و برنامه‌ریزی کردند. این هم از طرف همان دستگاههای جاسوسی دشمن، برای فتح ارتش بود. آنها میخواستند یا موفّق شوند – که این هدف اوّلشان بود – و با این توفیق، با دستِ ارتشی که عناصر نفوذیشان در آن بود، به انقلاب خاتمه دهند و یا اگر موفّق نشدند، بین مردم و ارتش و بین انقلاب و ارتش فاصله بیندازند.

توطئه خطرناکی بود. اما این توطئه هم به‌وسیله ارتشیها خنثی شد. شاید ملت ایران نداند آن کسانی که موجب شدند توطئه کودتاىِ بسیار خطرناک پایگاه شهید نوژه خنثی شود، خودِ جوانان ارتشی بودند که آمدند به ما اطّلاع دادند.

یک خلبان جوان در نیمه شب آمد و درِ خانه ما را زد و با اصرارِ زیاد ما را وادار کرد که حرفش را گوش کنیم. حرفش این بود که این کودتا در ظرف بیست‌وچهار ساعت آینده انجام میگیرد. بعد هم عناصر دنبال کننده این قضیه – نظامیان و ارتشیهای متدیّن آن پایگاه – بیشترین نقش را در خنثی کردن آن کودتا داشتند.

آن کسی که در این صحنه از ارتش دفاع کرد، خودِ ارتش بود. خودِ ارتش نگذاشت که این چنگال دشمن به او وصل شود و توطئه خود را در ارتش پیاده کند. آن جوان خلبان هم، بعدها جانباز شد.

اما هسته اصلی که مقام معظم رهبری به آن اشاره دارند و با تشکیل تیم با هدایت فرمانده نیروی زمینی وقت نزاجا امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی موفق به دستگیری بسیاری از خلبانان و عوامل اصلی کودتا شدند چه کسانی بودند ؟؟؟

شایان ذکر است خاطرات چگونگی دستگیری کودتاگران و حقایقی دیگر که اولین بار در تاریخ انقلاب مطرح گردیده در کتابی که اخیرا با نام کلاه سبزها (خاطرات ویژه و سری فرماندهان بزرگ و کارکنان تیپ نیروهای ویژه هوابرد ارتش ) توسط انتشارات عقیدتی سیاسی ارتش چاپ گردیده بیان شده است .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.